Loajální zákazníci jsou zlatý grál každé firmy, společnosti, živnostníka. A ti vznikají postupně, na základě dlouhodobé strategie, marketingu. Dlouhodobý online marketing není o okamžitých skocích z nuly na sto. Nejde o výkonnostní reklamu, která může přinést krátkodobé výsledky, ale také rychlé prodeje. Dlouhodobá strategie je klíčem k udržitelné viditelnosti, úspěchu a loajálnímu zákazníkovi, který vám přináší "stabilní" zisky.
Specializuji se na dlouhodobý marketing a z online sféry se jedná konkrétně o e-mail marketing, obsahový marketing a SEO. Nástroje, které vám pomohou budovat silnou značku, oslovovat správné publikum, zůstat v kontaktu se zákazníky a přeměnit je na loajální.
Nejde o „střílení naslepo“, ale o efektivní práci s lidmi, kteří mají o vaše služby skutečný zájem.
Google plánuje v roce 2025 vypnout cookies třetích stran, což znamená, že výkonnostní marketing už nebude tak přesný jako dříve. Agentury nebudou schopné správně rozpoznat vaše zákazníky a reklamy se budou zobrazovat i těm, kteří o vaše nemají zájem = důsledkem pak budou nižší konverze a vyšší náklady na reklamu.
Řešením je budování vlastní databáze zákazníků (e-maily, telefonní čísla).
Pokud máte jejich e-maily či telefonní čísla, budete s nimi moci komunikovat přímo – ať už prostřednictvím e-mailového marketingu, cíleného obsahu nebo strategie, která vás udrží viditelné ve vyhledávačích. A pokud máte vlastní databázi zákazníků, cíleně s nimi pracujete tak, až je přeměníte na věrné, loajální zákazníky.
Pokud chcete, aby vaše podnikání dlouhodobě rostlo a zvyšovali jste zisky, nestačí jen neustále hledat nové zákazníky (pomocí výkonnostní reklamy na Google nebo seznam). Mnohem výhodnější je udržet si ty, kteří už vás znají a mají s vámi dobré zkušenosti. Ano, efekt se nedostaví okamžitě (oproti výkonnostní reklamě), ale efekt postupně v čase roste. Zde uvádím několik příkladů:
Menší náklady na marketing – Získat zákazníka je až 5× dražší než udržet stávajícího. Pokud budujete vztah s těmi, kdo už vás nakoupili, ušetříte na reklamě.
Vyšší opakované nákupy – Lidé, kteří jsou s vámi spokojení, se vám vrací. Pokud pravidelně oslovujete e-mailem nebo zajímavým obsahem, nezapomínají na vás a pravděpodobně u vás nakoupí znovu.
Silná značka a důvěra – Zákazníci, kteří vás znají, vás budou doporučovat dál . To znamená nové objednávky bez nutnosti platit za reklamu. Jak sami moc dobře víte, doporučení je nejlepší a nejsilnější reklama.
Nezávislost na placené reklamě – Pokud máte vlastní databázi kontaktů (e-maily, telefonní čísla), můžete se svými zákazníky komunikovat přímo. Nejste závislí jen na drahé reklamě na Facebooku, Googlu, Seznamu, aj.
Větší stabilita podnikání – Když se mění algoritmy sociálních sítí nebo rostou ceny reklamy, loajální zákazníci vám pomohou přečkat i horší období.
Možná zbytečná otázka. Řeknete si, přece pro VŠECHNY, ale pojďme si napsat, pro koho je tato strategie vhodná.
Budování loajálních zákazníků pomocí e-mail marketingu, obsahového marketingu a SEO se hodí pro každého podnikatele, který nechce neustále bojovat ve vysoké míře o nové nebo o "staro-nové" zákazníky, ale chce si vybudovat stabilní rostoucí základnu těch, kteří se k němu vracejí.
E-shopy a prodejci produktů - Chcete, aby si zákazníci objednávali opakovaně? Díky e-mail marketingu je můžete informovat o novinkách, slevách, doporučovat tipy nebo jim posílat informace o věrnostním programu. = Víc objednávek a vyšší zisky.
Služby a konzultanti - Pokud nabízíte kurzy, koučování, poradenství nebo jiné služby, potřebujete si budovat důvěru a vztah se zákazníky. Pravidelný obsah na blogu, newslettery nebo užitečné e-maily vám pomůže udržet je v kontaktu a přimět je k dalším objednávkám.
Hotely, restaurace a wellness centra
Pravidelní hosté jsou základ úspěchu. Cílený e-mail marketing, věrnostní programy nebo exkluzivní nabídky pro stálé zákazníky vám zajistí další rezervace bez neustále platit za reklamu.
Digitální tvůrci a online podnikatelé - Prodáváte e-booky, kurzy nebo jiné digitální produkty? Díky dobře vám nabízím obsah a e-mail marketingu si můžete vybudovat komunitu lidí, kteří od nakupování opakovaně.
Firmy - Pokud prodáváte, důvěra a vztah jsou klíčové. Pravidelné odborné články, newslettery s užitečnými informacemi a SEO optimalizace vám pomohou oslovit správné partnery a udržet je v dlouhodobé spolupráci.
E-mailový marketing - Vytvořím efektivní e-mailové kampaně , která udrží vaše zákazníky zapojené a přemění je v loajální zákazníky. Používám e-mailové platformy, například Ecomail nebo SmartEmailing, které umí efektivně spravovat kampaně, segmentovat kontakty a oslovovat zákazníky personalizovanými zprávami. Vytvoříme pravidelný e-mailing, tak aby přinášel výsledky, objednávky, prodeje, ale nebyl pro zákazníky obtěžující.
Obsahový marketing - Napíšu články do blogu a další obsah, který buduje důvěru a přitahuje zákazníky.
Pravidelné psaní blogů a článků na web je klíčovým nástrojem pro zlepšení SEO (optimalizace pro vyhledávače). Když přidáváte čerstvý a relevantní obsah, vyhledávací roboti jej indexují a upřednostňují. Tento proces zvyšuje šance vašeho webu objevit výsledky vyhledávání na relevantní klíčová slova.
Kvalitní, dobře napsané články nejen zlepšují viditelnost webu, ale také podporují organický (přirozený) růst návštěvnosti, čímž snižují potřebu investic do placených kampaní. Pravidelný obsah buduje důvěru u vyhledávačů a vytváří stabilní, dlouhodobý efekt pro váš web nebo e-shop.
Zkontroluji SEO webu pro vyhledávače, je důležité, aby vás, zákazníci našli přesně tehdy, když vás potřebují.
Více opakovaných nákupů – Lidé, kteří už vás znají a mají s vámi pozitivní zkušenost, se vám budou vracet častěji as větší pravděpodobností znovu nakoupí. Věrní zákazníci nakupují častěji a více utrácejí.
Nižší náklady na marketing – Získat zákazníka je několikanásobně dražší než nového si udržet stávajícího. Díky e-mail marketingu a obsahovému marketingu ušetříte na reklamách a přitom budete stále v kontaktu se zákazníky.
Silnou značku, budování důvěry a autority na trhu – Loajální zákazníci vás budou doporučovat dál. Pokud budujete vztah, získáte stabilní komunitu lidí, kteří vás, vaše produkty nebo služby s důvěrou rozšiřují dále. Zvyšujete si tak autoritu na trhu.
Menší závislost na placené reklamě – Pokud máte vlastní databázi kontaktů (e-maily, telefonní čísla), můžete komunikovat přímo se svými zákazníky a platit vždy za reklamu, když chcete oslovit nové publikum.
Vlastní databázi zákazníků, na které vypnutí cookies 3. stran Googlem nebude mít žádný velký vliv.
Vlastní a stále se rozšiřující databáze vašich zákazníků, na která vám můžete efektivně cílit speciální výkonnostní nebo brandové reklamy = pravděpodobnost vyšších prodejů za nižší náklady.
Větší stabilitu podnikání – Pokud se změní algoritmy sociálních sítí nebo zvýší ceny za reklamu, vaši loajální zákazníci vás podrží . Nebudete muset řešit, že jste ze dne na den neviditelní.
Vyšší hodnotu na zákazníka (LTV – lifetime value) – Když udržíte zákazníka spokojeného, nebude u vás jen jednou, ale opakovaně a opakovaně, což znamená větší zisky bez nutnosti neustále hledat nové klienty.
Podle vašeho oboru navrhnu efektivní strategii, která vám pomůže budovat loajální zákazníky, posílit vaši značku a zvýšit váš zisk.
Komplexní podpora v online marketingu – Od prvního nápadu, přes plánování a realizaci až po vyhodnocování výsledků.
Flexibilní spolupráce na míru – Vyberte si úroveň zapojení, která vám nejlépe vyhovuje.
ALL INCLUSIVE
Kompletně se postarám o váš online marketing.
Od strategie, přes realizaci až po vyhodnocení kampaní. Vy se můžete soustředit na své podnikání.
ZÁKLAD
Vytvořím pro vás vzorové kampaně a společně sestavíme strategii.
Nakonec si správu a realizaci řešíte sami.
KONZULTACE
Potřebujete jen nasměrovat a odborné rady?
Pomohu vám nastavit plán, nastavit kampaně a poradím, jak efektivně upravit váš online marketing.
Konzultace zdarma probíhá online, přes google meet a společně probereme vaše potřeby a problémy, které vás trápí. Obvykle trvá cca. 60 minut.
info@vmarketing.cz
+420 732 697 737